Selamat datang!

Welkom op onze website die in het teken staat van onze reis naar Indonesie. Een lang gekoesterde wens komt hiermee in vervulling.

De slogan "Back to the family roots" is niet geheel toevallig gekozen. Mijn grootouders hebben een onvergetelijk deel van hun leven doorgebracht in Indonesie, waar mijn moeder ook geboren is. Geinspireerd door de verhalen van mijn moeder en oma gaan we terug naar waar mijn moeder haar leven begonnen is: het prachtige, mystieke, vriendelijke Indie.

Mijn moeder is als eerste van de vier kinderen geboren in Tjepoe, Java. Haar mooie herinneringen heeft ze van Pladjoe (Sumatra), waar ze tot de oorlog uitbrak een heerlijke tijd heeft gehad. We hopen terug te vinden waar dat was, tegenover het zwembad Pladjoe dat er nog steeds schijnt te zijn?
Een vreselijke tijd heeft ze samen met haar moeder, twee broers en zusje gehad in het Tjideng-kamp in Batavia (Djakarta, Java). Haar vader hebben ze de hele oorlogstijd moeten missen, hij zat in het mannenkamp in Palembang (Sumatra). We gaan ook naar waar ze deze tijd heeft meegemaakt. 

Ik wil zijn waar mijn moeder met haar ouders, broers en zusje een overgetelijke tijd heeft gehad. Met de verhalen, herinneringen, brieven en dagboeken van opa en oma die onlangs boven water zijn gekomen in gedachten. Een onvergetelijke tijd voor mijn moeder, zal voor ons een onvergetelijke reis worden!

Met deze website willen we jullie van onze reis op de hoogte houden. 

"Mam, hierbij vast dank voor al je verhalen, info en meeleven!!! We zullen het je straks allemaal kunnen vertellen!"

PS Bekijk de blog voor meer over de periode van '34 tot '47

Monique

 

Bezoekers vermelding

Uiteraard zijn we benieuwd hoe jullie onze ontdekkingsreis in het Indonesie van 2012 vinden. We vinden het leuk als je daarover een reactie in het gastenboek schrijft!

Nieuws

THUIS!

06-08-2012 09:59
Gisteren zijn we na een vermoeiende reis weer veilig thuis gekeerd. Om exact 13.30 uur zette het grootste vliegtuig ter wereld (Airbus A380-800) de wielen op vaderlandse bodem. Toch een leuke surprise om op het laatste deel van onze terugreis met deze reus te mogen meevliegen; vanaf Dubai werd...

Terugreis

03-08-2012 13:23
De laatse dag bruin bakken op het strand van Sanur Beach (Bali) zit erop. Morgenvroeg gaan we de koffers inpakken voor de terugreis. Hiermee komt een eind aan een heerlijke vakantie waarin de zoektocht naar het familie verleden de eerste 2 weken centraal stond. Daarbij werden de dagen, door een...

Eind aan de schrijverij.

26-07-2012 04:22
Gisteren zijn we aangekomen in de Oase van Java. Een prachtige stek in de buurt van Salatiga. Auke & Joko hebben hier in 2 jaar werkelijk iets prachtigs weten te realiseren. Een groot compliment aan ontwerper Joko! De uitbaters geven je ook het gevoel van thuiskomen, alles stellen ze in het...

Ons bezoek aan historische plekken in Jakarta (21/7) en Poentjak (zondag 22/7)

23-07-2012 17:15
Mam, van harte gefeliciteerd ook op deze speciale site, met je 77ste verjaardag!!! We hebben je vanochtend verteld van onze bijzondere ervaringen in relatie tot jouw verleden tijdens de oorlog, '42-'45. Dan nu hierbij ook voor onze lezers. Zaterdag 21 juli, Jakarta Allereerst zijn we op zoek...

Verkeersregels???

23-07-2012 13:20
We verblijven nu een week in Indonesie en verbazen ons nog steeds over het verkeer. De wijze waarop hier de tienduizenden scooters samen met de vele auto's een poging doen om van A naar B te komen is nauwelijks voor te stellen. In Nederland hadden we hier al tientallen regels voor bedacht, hier...

Ramadan

23-07-2012 07:37
Ik kijk rechts naast me; de klok geeft 04.00 AM aan. Het is nog stikdonker in de kamer maar buiten is er een hels kabaal. De vele imams die deze stad rijk is doen, ieder op zijn eigen manier, hun stinkende best om iedereen in de stad wakker te krijgen. Het is ramadan en het is jammerdan voor ons,...

Dalam perjalanan ke Bandung

23-07-2012 07:33
Op weg naar Bandung. Een lange reis met de auto vandaag, zo'n 260 km. Weliswaar lang, maar een uitstekend plan om dit per auto te doen, want we zien zo ongelooflijk veel onderweg. Over de tolweg schiet het lekker op, en toch uitzicht over de prachtige, tropische valleien vol met palmen,...

Brandweer Palembang

23-07-2012 00:14
Een bijzondere ervaring met een bezoek aan de brandweer Palembang wil ik jullie niet onthouden. Door de mooie reizen die we met brandweer Epe gemaakt hebben heb ik inmiddels toch veel buitenlandse kazernes (in en buiten Europa) gezien maar dit sloeg werkelijk alles. Palembang is een stad van...

Foto bestand weer aangevuld

22-07-2012 16:16

Vandaag op weg naar Bandung

22-07-2012 00:22
Gisteren een groot deel van de dag besteed aan het zoeken naar overblijfselen van het burger interneringskamp Cindeng in Jakarta. Daarover later meer. Vandaag wederom vroeg uit de veren (7 uur) en gaan we op weg naar Bandung via de Poentjak pas. Ook deze pas is een belangrijk onderdeel in de...
1 | 2 >>